Insignia swego czasu zastąpiła Vectrę i to właśnie jej pojawienie się na rynku wywołało niemałe zamieszanie. To poziom, który zaskakuje, nowoczesność i zupełnie inne standardy, w porównaniu do przeszłości oplowskiej Vectry. W takim razie zadajemy pytanie – Opel Insignia jaki silnik sprawdzi się najlepiej?

Insignia na rynku pojawiła się w 2008 roku i zaoferowała sporo wersji silników. Z „benzyniaków” swoje miejsce w ofercie znalazły: 1.6 o mocy 115 KM, 1.6 Turbo o mocy 180 KM, 1.8 Turbo o mocy 140 KM, 2.0 Turbo o mocy 220 KM oraz 2.8 V6 Turbo o mocy 260 KM. Wśród turbodiesli pojawiły się natomiast: 2.0 CDTi oferujący moc110 KM, 2.0 CDTi o mocy 130 KM oraz 2.0 CDTi o mocy 160 KM. Rok później do oferty dołączył silnik stworzony z myślą o sportowej wersji OPC – benzynowiec 2.8 V6 Turbo o mocy 325 KM. Dodatkowo pojawił się turbodiesel 2.0 CDTi oferujący moc 190 KM.

2011 to nowa porcja silników benzynowych – 1.4 Turbo oraz 2.0 Turbo. Do tego turbodiesel z podwójnym doładowaniem 2.0 CDTi Biturbo. W 2015 roku doszedł jeszcze turbodiesel 2.0 CDTi z mocą 170 KM.

Benzynowe wersje, które są najbardziej polecane, to benzynowiec 1.8 o mocy 140 KM, który gwarantuje i dobre osiągi, i sensowne spalanie. Droższe, ale jeszcze lepsze wersje to 1.6 Turbo oraz 2.0 Turbo, które cechuje świetna dynamika. Stosunek kosztów utrzymania do osiągów sprawia, że pośród turbodiesli warto stawiać na 130-konną wersję lub odmianę 110-konną, która wykazuje mniejsze problemy z elektroniką.