Gwarancje na auta używane

Kupno używanego samochodu wiąże się zawsze z tym, że możemy trafić felerny egzemplarz. Na sto ogłoszeń tylko kilka procent może pochodzić od pewnych osób, reszta to zafałszowany obraz rzeczywistości ubrany w piękne słowa. Unikalne auto, jak nowe, po liftingu i pakiet opon w prezencie oraz kilka zdań o ekonomii i wyjątkowości pojazdu, potrafią zdziałać cuda. Reklama jest dźwignią handlu, dlatego dobre ogłoszenie, to podstawa  sukcesu. Niestety coraz więcej ludzi nabiera się na zakup samochodu, który miał być „igiełką” nie wymagającą wkładu finansowego, a jest zupełnie inaczej. Jakiś czas po transakcji okazuje się, że coś zaczyna szwankować i odkrywa się raz po raz wady ukryte auta. Jak zatuszować wszelkie usterki stworzyć jak najlepszy obraz samochodu? Można cofnąć przebieg na różne sposoby, ukryć zły stan silnika oraz drobniejsze usterki, które odkrywa się w domu.

Na szczęście jest sposób, pomagający zredukować ten problem. Kupując auto w komisie samochodowym, zyskuje się możliwość nabycia gwarancji na zakupiony samochód. Warto się przyjrzeć bliżej tej kwestii, aby zyskać większą pewność podczas każdej, następnej transakcji.

Gdzie kupić gwarancję na auto używane?

Tylko w firmie, min. komisie lub salonie samochodowym, nigdzie więcej, choć aż prosi się by firmy z branży zagospodarowały również rynek transakcji indywidualnych jako najszerszy w Polsce.

Na rynku operują firmy polskie, wśród których na uwagę zasługują dwie, wiodące prym na rynku – Autostrada sp. z o.o. i GetHelp.pl sp. z o.o. Każda z tych firm może mieć w ofercie warunki gwarancji dopasowane do klienta z podziałem na pakiety.

Opinie o GetHelp

, Autostrada, DIG oraz Protect Polska – czyli ufać, czy nie ufać?

Czytając opinie w Internecie w dobie marketingu szeptanego, trzeba się mieć zawsze na baczności i wykazywać się ograniczonym zaufaniem. Zazwyczaj jednak w Sieci więcej jest negatywnych wpisów, mających na celu pogrążyć daną markę. Gdy czytaliśmy opinie o GetHelp, Autostradzie i Auto Protect trudno spotkać krzywdzące opinię. Wręcz przeciwnie, więcej jest pozytywnych komentarzy i to występujących w dużej liczbie.

Co obejmuje każda gwarancja?

Na pewno można liczyć na pomoc na drodze podczas awarii oraz holowanie do warsztatu. Do tego oczywiście obsługę kosztów naprawy zgodnie z wybranym w firmie gwarancyjnym pakietem.

Warto jednak oczekiwać czegoś więcej i zwracać się w stronę firm, które mają dla Klientów np. auta zastępcze. Kiedy auto jest w naprawie, przydałby się taki samochód, ponieważ mały procent kierowców ma drugi pojazd. Tak działa właśnie Autostrada i GetHelp.pl. Można o tym poczytać na forach internetowych. Jest to na pewno uwarunkowane większą liczbą samochodów zastępczych, jaką dysponuje GetHelp, bo ma ich ok. 500 (własne i z zewnętrznych wypożyczalni). Na tle konkurencji wygląda to bardzo dobrze, np. biorąc pod uwagę ofertę Autostrada, dysponującej flotą jedynie ok. 30 aut.

Jaki jest zakres gwarancji?

Każdy Klient chce wiedzieć, co mu się należy w przypadku podpisania umowy z dana firmą gwarancyjną. Jest to bardzo ważna sprawa, którą trzeba dobrze przekalkulować i wybrać tę najlepszą opcję wśród bogatej oferty na rynku. Do zakresu gwarancji zalicza się wymienione komponenty pojazdu, za które należy się zwrot kosztów naprawy. Podpisując umowę z firmą gwarancyjną lub rozszerzając gwarancję przez pośrednictwo Komisu, można liczyć na pomoc warsztatu partnerskiego. To duże udogodnienie, ponieważ Klient sam nie musi się niczym zajmować. W niektórych przypadkach Klient może liczyć na zgodę naprawy w wybranych przez siebie warsztacie.  Zawsze zakres gwarancyjny i przyczyna powstania awarii są weryfikowane przez rzeczoznawców z zewnątrz. On też sprawują pieczę nad procesem przebiegu naprawy, co jest dodatkowym wsparciem dla Klienta. Natomiast co do kosztów, to są one zazwyczaj rozliczane poza udziałem Klienta, dlatego nie musi się on martwic o sprawy zwrotu itd.

Ile trwa taka gwarancja? Maksymalnie rok, ale istnieje też możliwość skrócenia czasu trwania ochrony. Jest także szansa przedłużenia tego terminu na czas 3 lat, ale tylko wtedy gdy samochód jest jeszcze młody rocznikowo.

Wyłączenia gwarancji – zawsze dokładnie czytaj i dopiero podpisz!

Oczywiście istnieją komponenty auta, których gwarancja nie obejmuje i trzeba o tym wiedzieć. Zalicza się do nich płyny eksploatacyjne oraz elementy cierne, działanie sił zewnętrznych (zalanie, kolizja) oraz nieprawidłowa eksploatacja pojazdu przez kierowcę. Muszą to być też awarie powstałe po zakupie auta, dlatego kupując samochód z jakąś usterką, mimo zapewnień sprzedawcy, firma gwarancyjna nie pokryje takich awarii. Zdarzają się także wyłączenia gwarancyjne od usterek znanych z akcji naprawczych, a także limitów napraw. Wtedy Klient musi pokryć częściowo koszty.

W umowach określony jest szczegółowo zakres oferty oraz limity napraw, np. kwotowe. Bardzo dobrze opisane są także elementy auta, na które udzielana jest ochrona firmy.

Nie działaj na własną rękę!

Jeśli Klient chce mieć pewność zwrotu kosztów, nie może samodzielnie dokonywać napraw auta. Wtedy pracownicy firmy gwarancyjnej nie mają możliwości weryfikacji kosztów i ocenienia zaistniałej awarii. Jedynie co Klient musi zrobić, to zgłosić usterkę i czekać na rozpatrzenie sprawy. Wiadomo, że lepszej oceny kosztów naprawy dokona fachowiec niż laik, dlatego nie zdarzą się sytuacje zawyżania kosztów warsztatowych.

Bilans kosztów i czy w ogóle warto?

Ładnie to wszystko wygląda, ale ile muszę za to dać? Takie pytanie rodzi się w myślach u niejednego kierowcy. Gwarancja rozszerzona kosztuje od kilkuset złotych do nawet ponad 2000 zł,  a cena uzależniona jest miedzy innymi od rodzaju pojazdu, wieku, wyposażenia oraz znanej firmom gwarancyjnym „szkodowości”. Generalnie za 1000 zł można uzyskać naprawdę bogaty pakiet gwarancyjny, obejmujący większość najważniejszych komponentów samochodu.. Co więcej, trzeba zważyć na to, że zawsze cena przy zakupie auta może zostać „zbita” o kilka tysięcy. Wtedy zyskuje się potrzebną sumę na opłatę gwarancji. Czy to się opłaca? Jeśli ktoś chce mieć pewność, że w razie awarii nie zostanie sam i finansowo nie uszczupli to jego portfela to na pewno warto. Używane samochody psuja się na pewno częściej, niż fabrycznie nowe egzemplarze, także ograniczenie ryzyka powinno skłaniać kierowców do skorzystania z tego typu pomocy.